Vragen voor dienst burgerzaken

Hier vindt u de antwoorden op een aantal vragen in verband met dienst burgerzaken en de veranderingen omwille van het Covid-19 virus!

Identiteitskaart (vanaf 12 jaar)

  • Enkel de mensen die de identiteitskaart nodig hebben voor het uitvoeren van essentiële taken worden op afspraak geholpen op het stadhuis.
  • Heeft u een oproeping gekregen? Wacht tot na de maatregelen. Daarna komt u langs tijdens de openingsuren of op afspraak. 
  • Is uw identiteitskaart gestolen of verloren? Neem onmiddellijk contact op met de dienst burgerzaken op 011880329. U moet niet naar de politie gaan.
  • Moet uw adres gewijzigd worden op de identiteitskaart na verhuis? Dit wordt voorlopig uitgesteld.

Kids-ID (kinderen tot 12 jaar)

  • Een kind is niet verplicht een kids-ID bij zich te dragen dus deze aanvragen worden voorlopig uitgesteld. Vanaf de maand juni gaan we hiermee terug opnieuw opstarten en mag u op afspraak komen.

Adreswijzigingen

  • Wij raden u aan uw adreswijziging door te geven via het webloket. Zet er zeker ook een telefoonnummer bij waarop we u kunnen contacteren. Dan nemen we contact op met u om het vervolg van de procedure te bespreken.

Bewonerskaarten

  • Bewonerskaarten die recent vervallen zijn (vanaf 18 maart tot heden), mag u laten vernieuwen na telefonische afspraak met de dienst. Momenteel zal u nog geen boete krijgen voor een recent vervallen kaart.

Rijbewijzen

  • Neem telefonisch contact op met de dienst burgerzaken op het nummer 011880329 indien u het rijbewijs dringend nodig heeft. Gewone omwisselingen van oud naar nieuw model omwille van praktische redenen, worden voorlopig uitgesteld.

Attesten (domicilie, strafregister, gezinssamenstelling, ...)

  • mailtje sturen naar burgerzaken@landen.be en wij sturen de gevraagde attesten via de post op.
  • bellen naar burgerzaken op 011880329 en dan wordt het attest ook via de post verzonden.
  • inloggen met uw identiteitskaart en kaartlezer op de website www.mijndossier.be en het attest onmiddellijk downloaden.

Documenten afstempelen

  • Bezorg ons de documenten (zoals de RVA papieren deeltijds werk) onder omslag ter attentie van dienst burgerzaken. Kijk na of alles goed ingevuld is! Wij tekenen de documenten en bezorgen ze u terug via post. 

Nog vragen? Wij blijven bereikbaar via telefoon op 011 88 03 29 of via mail op burgerzaken@landen.be